Jan Louwers Stadion toneel voor topper tegen Heracles

Voorbeschouwing FC Eindhoven – Heracles Almelo

Vrijdagavond 27 januari speelt FC Eindhoven een topper in de strijd om de bovenste plekken van de competitie. De spannende wedstrijd tegen Heracles Almelo gaat van start om 20:00 in het Jan Louwers Stadion. Dit zal begeleid worden door scheidsrechter Robin Gasner.

Na een bijzondere week zonder wedstrijden door de vele sneeuwval in Nederland, was het voor beide clubs een rustige week met alternatieve vormen van training. Om toch nog even terug te kijken op de vorige wedstrijd gaan we alweer tien dagen terug. FC Eindhoven wist het Brabantse onderonsje met FC Den Bosch met 4-1 te winnen. Na een snelle goal van Evan Rottier in de vijfde minuut, stopte de Blauwwitten niet. In de 21e minuut was het weer raak, ditmaal door spits Naoufal Bannis. Kort hierna wist FC Den Bosch iets terug te doen en scoorde de 2-1. FC Eindhoven wist het hoofd scherp te houden en zorgde in de tweede helft voor een 4-1 eindstand door mooie goals van Charles-Andreas Brym en Lamine Diaby-Fadiga.

Voordat Heracles vorige week bij aankomst in Maastricht pas te horen kreeg dat de wedstrijd tegen MVV niet door zou gaan, speelde het thuis een topper tegen PEC Zwolle. In Almelo was de koploper van de Keuken Kampioen Divisie te sterk voor de nummer twee. De Zwollenaren wisten in de eerste helft een 0-3 voorsprong te creëren. Dit bleek ook de eindstand, waardoor Heracles haar tweede wedstrijd op rij verliest.

Een eerdere ontmoeting tussen FC Eindhoven en Heracles eindigde in een 3-0 overwinning voor de ploeg uit Almelo. De Overijsselse ploeg wist door een goede start van de wedstrijd een 2-0 voorsprong te bemachtigen na iets meer dan dertig minuten spelen. Na rust werd er nog één goal gescoord waardoor eindstand uitkwam op 3-0.

Wij voelen ons sterk, en ik denk dat we als team erg goed kunnen presteren.

Rob Penders

Beginnend aan speelronde 21 staan FC Eindhoven en Heracles Almelo recht onder elkaar op de ranglijst. Heracles Almelo bezet momenteel de tweede plek met 44 punten, waar FC Eindhoven de derde plek bezet met 36 punten. Een belangrijke wedstrijd om de topplekken voor de Eindhovense club en de Eredivisie degradant van vorig jaar.

Wanneer we kijken naar de historie ziet dit er niet rooskleurig uit. Heracles Almelo wist van de afgelopen tien wedstrijden er acht te winnen. In acht van deze wedstrijden wisten zij het doel ook nog schoon te houden. Gelukkig is er ook nog een positief vooruitzicht, het lukt Heracles Almelo namelijk al twee wedstrijden op rij niet om te scoren. De laatste keer dat dit hen overkwam was in februari 2019. Hiernaast is FC Eindhoven de club met de minste schoten op doel tegen in de Keuken Kampioen Divisie sinds het begin van 2023.

Het Jan Louwers Stadion stroomt al goed vol. Verzeker jezelf nu van een plek en haal hier je tickets!

Wij keken alvast vooruit naar de topper met trainer Rob Penders. Bekijk hier het interview