Indrukwekkende avond in het Jan Louwers Stadion

Dragan Thijssens droeg nog een keer het Blauw-Witte shirt van FC Eindhoven

Zaterdagavond vond er een speciale avond plaats in het Jan Louwers Stadion. Onze Dragan Thijssens nam het met FCE Old Stars op tegen Legendary PSV, de wedstrijd stond volledig in het teken van de spierziekte ALS.

Als we er voor gaan
Thijssens kreeg in november 2020 de diagnose ALS en richtte niet veel later een stichting op, deze stichting zamelt geld in voor onderzoek naar spierziektes en voor kinderen met spierziektes. In de rust van de benefietwedstrijd reikte Thijssens twee cheques uit ten behoeve van Spieren voor Spieren en Stichting ALS op weg. Daarnaast werd er middels een loterij en een veiling geld ingezameld voor de stichting ALS we er voor gaan. De veiling leverde een fantastisch bedrag van €16.000 op voor de stichting van Dragan Thijssens.

Benefietwedstrijd
In het Jan Louwers Stadion trokken verschillende voetballegendes de voetbalschoenen aan voor deze speciale gelegenheid. Thijssens speelde zelf ook mee en kwam als aanvoerder het veld op. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 1-3 overwinning voor de Rood-Witten maar die uitslag was van onderschikt belang. Enkele minuten voor het einde van de wedstrijd ging het wisselbord met nummer vier omhoog waarna de ongeveer 1000 aanwezigen een staande ovatie gaven aan Thijssens. Zodoende speelde Thijssens in totaal 292+1 wedstrijd in het Blauw-Wit van FC Eindhoven. De selecties van beide teams zijn onderaan dit bericht te vinden.

FCE Old Stars: Jurgen Hendriks, Albert van der Sleen, André van Tuinen, Richard van Gils, Ralf Manders, Ivo Jongepier, Ralf van Dooren, Eric van Adelberg, Niels Vreven, Martijn van der Rijt, Pascal Maas, Bouarfa Yahiaoui, John Laponder, Patrick Smulders, Frank Jongbloets, Henry Schäefer, Peter Treffers, Frank Weijers, Bert Zuurman, Eric Smeets, Patrick Deckers en natuurlijk aanvoerder Dragan Thijssens

Legendary PSV: Ernest Faber, Geoffrey Prommayon, Eric Stock, Chris van der Weerden, Adil Ramzi, Wilfred Bouma, Anton Janssen, Theo Lucius, Twan Scheepers, Sieme Zijm, Albert van der Sleen, Ryan Robinson, Collin Bergmans, Thomas Reusink, Martin de Laat, Rick de Rooij, Jesper van Hoorn, Kevin Begois, Tim Wolf en Tommie van der Leegte