FCE start oefencampagne met 0-6 zege

Na rust voeren de Blauwwitten de score op

Woensdagavond 6 juli speelde FC Eindhoven de eerste wedstrijd in de oefencampagne uit tegen RBC. Het gloednieuwe kunstgras van RBC werd met een 0-6 overwinning door FC Eindhoven ingewijd.

Bij de Blauwwitten startte nieuwkomer Sven van Doorm in de basis evenals stagespeler Evan Rottier. Het eerste schot op doel kwam van een voet Zé Lucas, de spits van RBC. Nigel Bertrams plukte na een minuut of vijf een bal van aanvoerder Karim Didi uit de lucht.

Na iets meer dan een kwartier kwam FCE op voorsprong. Mitchel van Rosmalen gaf een voorzet en vond Justin Ogenia voor het doel. In eerste instantie werd de inzet gekeerd door doelman Mike Giannotta, maar Evan Rottier was er als de kippen bij om de bal binnen te tikken: 0-1.
Niet veel later kwam Mitchel van Rosmalen naar binnen om te schieten, zijn schot krulde net naast de twee paal.

Even later creëerde FCE weer gevaar voor het doel. Aanvoerder Mawouna Amevor kopte een hoekschop richting doel waarna Collin Seedorf van dichtbij een omhaal inzette. De bal verdween rakelings over de lat! Niet veel later raakte Jasper Dahlhaus het aluminium na een prachtig aangesneden vrije trap. De rebound leverde helaas geen doelpunt op.

In de rust wisselde Rob Penders zijn hele elftal en dat leverde snel de 0-2 op. Na luttele seconden versierde Moussa Sanoh een strafschop. Brian de Keersmaecker schoot onberispelijk binnen. Een minuut of tien later wist Sam Ooninckx het net te vinden. De rechtsachter kon afronden na goed werk van spits Dalton Enokpa. De jonge spits vond de doelman van RBC op zijn pad waarna de bal terug in het spel voor de voeten van Oonincx belandde: 0-3.

Met bijna 70 minuten op de klok werd het 0-4 voor de Blauwwitten. Stagespeler Jomairo Kogeldans kwam vanaf de linkerkant naar binnen en schoot prachtig binnen! Vervolgens kon Dalton Enokpa weer schieten, maar doelman Mike Giannotta voorkwam met de voet een vijfde treffer.

Tien minuten voor tijd pikte Dalton Enokpa zijn doelpuntje mee. Na een goede voorzet van Jarno Janssen kopte Dyon Dorenbosch op doel. De doelman van RBC liet los waardoor Enokpa kon binnenkoppen voor 0-5.

Het slotakkoord kwam van de voet van Dyon Dorenbosch die na goed werk van Brian de Keersmaecker kon afwerken. Na de 0-6 floot de scheidsrechter direct af. FC Eindhoven won zo de eerste wedstrijd van de voorbereiding met 0-6 van RBC uit Roosendaal.

Aanstaande zaterdag vervolgt de ploeg van Rob Penders de oefencampagne thuis tegen Jong PSV.
Lees hier meer over de ticketinformatie.

RBC – FC Eindhoven 0-6 (0-1) 17. Evan Rottier 0-1, 47. Brian De Keersmaecker 0-2 (strafschop), 58. Sam Oonincx 0-3, 68. Jomairo Kogeldans 0-4, 82. Dalton Enokpa 0-5, 90. Dyon Dorenbosch 0-6. Scheidsrechter Van Dijk.

FC Eindhoven:
Opstelling 1e helft: Bertrams; Ogenia, Seedorf, Amevor, Bogaers, Dahlhaus; Van Doorm, Faber; Huybers, Rottier, Van Rosmalen.

Opstelling 2e helft: FC Eindhoven: Borgmans; Oonincx, Van den Bos, Peijnenburg, Janssen, Kogeldans; Oostenbrink, De Keersmaecker; Sanoh, Enokpa, D. Dorenbosch.

Fotografie: FC Eindhoven | Job Jansen