FCE neemt dankbaar afscheid van twaalftal

Bedankt TJ, Pieter, Jarno, Cas, Koen, Tibo, Lamine, Naoufal, Youness, Charles-Andreas, Moussa en Nigel!

Het seizoen 2022-2023 is inmiddels ten einde gekomen voor de Blauwwitten, dit betekent ook dat er van meerdere spelers afscheid wordt genomen. We nemen dankbaar afscheid van TJ Odunze, Pieter Bogaers, Jarno Janssen, Cas Faber, Koen Oostenbrink, Tibo Persyn, Lamine Diaby-Fadiga, Naoufal Bannis, Youness Mokhtar, Charles-Andreas Brym, Moussa Sanoh en Nigel Bertrams. Graag willen we hen allemaal bedanken voor hun inzet en de mooie herinneringen die we samen hebben gemaakt.

TJ Odunze
TJ Odunze maakte vanaf 2017 deel uit van de jeugdopleiding van FCE. De Eindhovense keeper met Nigeriaanse afkomst maakte vanaf 2021 deel uit van het eerste elftal. Tot een debuut in het betaalde voetbal is het niet gekomen voor TJ.

Pieter Bogaers
Pieter Bogaers maakte onderdeel uit van de O-21 van FC Eindhoven, voordat hij op 15 november 2019 zijn debuut maakte voor het eerste elftal. Pieter kwam tot 81 wedstrijden voor de Blauwwitten. De verdediger maakte vier seizoenen onderdeel uit van de eerste selectie en kwam hierin tot vier doelpunten.

Jarno Janssen
Jarno Janssen maakte in 2016 de overstap van de jeugdopleiding van VVV-Venlo/Helmond Sport naar de jeugdopleiding van FC Eindhoven, waar hij al eerder onderdeel van was. De Eindhovense verdediger schopte het tot het eerste elftal en kwam tot 62 wedstrijden voor de Blauwwitten. Jarno maakte op 24 augustus 2018 zijn debuut voor de Blauwwitten en kwam sindsdien regelmatig in actie. Na vijf seizoen nemen FC Eindhoven en de Eindhovense verdediger afscheid van elkaar.

Cas Faber
Cas Faber maakte in 2018 de overstap van FC Groningen naar FC Eindhoven. De middenvelder maakte in 2019 zijn debuut voor de Blauwwitten en kwam tot 19 wedstrijden voor het eerste van FCE. De Brabander maakt, na vier seizoenen onderdeel van het eerste elftal uit te hebben gemaakt, de overstap naar UNA.

Koen Oostenbrink
Koen Oostenbrink maakte in 2021 de overstap van PSV naar FC Eindhoven. De middenvelder kwam tot 36 wedstrijden waarin hij twee doelpunten maakte. We gaan hem altijd blijven herinneren voor zijn doelpunt met buitenkant voet in de derby tegen Helmond Sport.

Tibo Persyn
Tibo Persyn werd dit seizoen gehuurd van Inter Milan en kwam hierin tot 34 wedstrijden voor de Blauwwitten. De Belgische vleugelverdediger was een vaste kracht in het team van Rob Penders.

Lamine Diaby-Fadiga
Lamine Diaby-Fadiga werd dit seizoen gehuurd van Paris FC en kwam tot 27 wedstrijden voor de Blauwwitten. De Franse spits maakte afgelopen seizoen twee doelpunten waaronder de prachtige 4-1 tegen FC Den Bosch.

Naoufal Bannis
Naoufal Bannis werd dit seizoen gehuurd van Feyenoord. De spits kwam tot 37 wedstrijden waarin hij negen keer het net wist te vinden. De Nederlands-Marokkaanse spits beleefde een onvergetelijke debuutwedstrijd waarin hij twee doelpunten voor zijn rekening nam. Mede hierdoor wonnen de Blauwwitten met 1-3 van FC Den Bosch.

Youness Mokhtar
Afgelopen maart versterkte FC Eindhoven zich met Youness Mokhtar. De vleugelspeler speelde in het seizoen 2011/12 ook voor FCE en maakte het afgelopen half jaar opnieuw deel uit van de Blauwwitten. De Nederlander met Marokkaanse afkomst kwam dit seizoen tot zeven wedstrijden. Voor de tweede keer nemen we afscheid van de technisch begaafde speler.

Charles-Andreas Brym
In 2021 maakte Charles-Andreas Brym de overstap van Moeskroen naar FC Eindhoven. De Canadees maakte al snel een sterke indruk en werd een sterkhouder van FCE. Hiermee verdiende hij een transfer naar Sparta, maar werd hij voor het seizoen 2022-2023 verhuurd aan de Blauwwitten. De aanvaller kwam tot elf doelpunten en negen assists. In totaal kwam Charles-Andreas tot 64 wedstrijden waarin hij 21 keer scoorde en tien keer een assist gaf.

Moussa Sanoh
Moussa Sanoh kwam in afgelopen zomer over van het Roemeense CS Mioveni. De vleugelspeler kwam in totaal elf keer in actie. Op 10 maart maakte Moussa zijn eerste en enige doelpunt voor de Blauwwitten.

Nigel Bertrams
Nigel Bertrams maakte in 2021 de overstap van PEC Zwolle naar FC Eindhoven. De ervaren doelman was een onbetwiste basisspeler voor de Blauwwitten. In zijn periode bij FCE kwam hij 83 wedstrijden in actie, hiervan hield hij maar liefst 24 keer de nul. De goalie maakte donderdagochtend bekend een punt te zetten achter zijn profloopbaan.