FC Eindhoven zet volgende stap in inclusiviteit

FC Eindhoven, de enige voetbalclub met alle facetten van het voetbalspelletje, zet de volgende stap in inclusiviteit. Door verbinding te leggen tussen de verschillende takken van onze sport creëert de club kansen op sociaal, sportief en zakelijk vlak. Om deze overtuiging kracht bij te zetten en de komende jaren verder uit te bouwen hebben de Blauwwitte entiteiten (BVO, AV, Futsal en Academy) een samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

Vorig jaar rond deze tijd werd door alle kopstukken van de Blauwwitte entiteiten een intentieverklaring ondertekend om de samenwerking te bevorderen. Nu zijn onderlinge afspraken geconcretiseerd en vastgelegd in een convenant. In het convenant zijn zaken vastgelegd over bijvoorbeeld accommodaties, commercie en centrale inkoop, marketing en communicatie, voetbalbeleid, financiën en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Günther Peeters (Algemeen directeur BVO), Anil Badloe (Algemeen directeur Futsal), Marc Scheepers (Bestuurslid Academy) en Willem van Dullemen (Voorzitter FC Eindhoven AV) hebben de samenwerking van hun handtekening voorzien.

Algemeen Directeur van de BVO Günther Peeters voert het woord namens de entiteiten: “Het afgelopen jaar hebben we de tijd genomen om te onderzoeken of en hoe we het beste met elkaar kunnen samenwerken om samen één sterke gezonde voetbalclub te zijn en te blijven. Na intens en regelmatig overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat we samen onder een FCE-vlag sterker staan dan los van elkaar. Met alle takken van sport in onze club brengen we zoveel verschillende mensen samen in beweging. Samen betekenen we veel meer voor onze regio en kunnen we echt het verschil maken als meest inclusieve voetbalclub van Nederland, daar zijn we heilig van overtuigd.”