FC Eindhoven ook kopje onder tegen TOP Oss

Blauwwitten verliezen bij opening carnavalsweekend

FC Eindhoven heeft voor de vierde wedstrijd op rij geen resultaat kunnen boeken. In het Frans Heesen Stadion, waren de Blauwwitten beter dan gastheer TOP Oss, maar kreeg het in de eindfase de deksel op de neus. Het werd 2-0 voor de thuisploeg.

De wedstrijd was nog geen vijf minuten oud, wanneer Jearl Margaritha het eerste schot op doel lost. Nigel Bertrams ziet de bal gelukkig net over het doel vallen. Uit de doelschop die volgt, krijgt ook de ploeg van Rob Penders haar eerste mogelijkheid. Tibo Persyn beproeft zijn geluk, maar kan te weinig kracht achter zijn schot krijgen. Na een kwartier noteren we de eerste echt grote kans van het duel. Een goede voorzet van Tibo Persyn wordt knap verlengt door Naoufal Bannis. De spits ziet zijn inzet op de paal eindigen.

Het bleek het begin van een sterke fase van de Blauwwitten. Onder andere Naoufal Bannis en Evan Rottier kregen enkele kleine kansjes, maar troffen geen doel. De grootste kans was wel voor Brian de Keersmaecker. De Belg speelde zich knap vrij, maar zag zijn schot op het laatste moment gekraakt worden en net over het doel van Thijs Jansen vallen. De hoekschop leverde vervolgens niets op. TOP Oss stelde hier vrij weinig tegenover. Een schotje van Thijs van Leeuwen werd een simpele vangbal voor Nigel Bertrams. Zo gingen beide ploegen, met de brilstand nog op het bord, de kleedkamer in.

Na rust was het ploeg van Rob Penders die scherper uit de kleedkamer kwam. Dit resulteerde in een reuzekans voor Naoufal Bannis. Dyon Dorenbosch nam een afvallende bal in één keer op de pantoffel en zag zijn schot via de voet van Bannis langs het doel hobbelen. Vlak na deze kans opnieuw een enorme kans voor de Blauwwitten, maar in de scrimmage kregen zowel Brian de Keersmaecker, Naoufal Bannis, Ozan Kökcü, als Evan Rottier de bal niet tegen de touwen. Ongeloof in het kamp van de Blauwwitten, opluchting op de thuisvakken van het Frans Heesen Stadion.

De eeuwenoude voetbalwet treedt vervolgens in werking. Als je hem zelf niet maakt, valt ie aan de andere kant. Thijs van Leeuwen haalt uit en via het hoofd van Mawouna Amevor valt de bal achter de kansloze Bertrams. Een toevalstreffer, maar ook die tellen. FC Eindhoven had meteen wat terug kunnen doen, maar het harde schot van Bannis wordt knap gekeerd door doelman Janssen. Nog geen vijf minuten na de openingstreffer ligt de bal weer achter Bertrams. Jearl Margaritha kan zo doorlopen en prikt de bal achter de uitkomende doelman; 2-0 voor de thuisploeg in slechts vijf minuten tijd.

FC Eindhoven probeerde het na de tweede tegentreffer nog wel, maar tot meer dan een aantal speldenprikjes kwamen de Blauwwitten niet. Even schreeuwde FC Eindhoven om een strafschop, maar scheidsrechter Eijgelsheim zag geen handsbal en liet doorspelen. Zo krijgt FC Eindhoven voor de vierde keer op rij een nederlaag te slikken. De volgende wedstrijd van de `Blauwwitten is in eigen huis tegen De Graafschap. Tickets voor dit duel zijn te verkrijgen in onze ticketshop.

TOP Oss – FC Eindhoven 2-0 (0-0) 65. Thijs van Leeuwen 1-0, 70. Jearl Margaritha, 2-0. Scheidsrechter: Michael Eijgelsheim. Gele kaarten: Lorenzo Piqué (TOP Oss), Mawouna Amevor (FC Eindhoven).

TOP Oss: Jansen; Pata, Van Eijma, Margaritha (90+1. Leidsman), Stuy v.d. Herik (C), Tejan, Piqué, Van Hoeven (63. Margaret), Dekker (90+1. Gündüz), Mukeh (63. Clein), Van Leeuwen (85. Hilderink).

FC Eindhoven: Bertrams; Persyn, Seedorf, Amevor (C), Janssen (68. Kestens), Dahlhaus (79. Bogaers); De Keersmaecker, Dorenbosch (72. Van Doorm); Kökcü (68. Diaby-Fadiga), Bannis, Rottier.

Fotografie FC Eindhoven Media | Johan