FC Eindhoven licht optie Amevor en zegt aflopende contracten formeel op

De club heeft enkele aflopende contracten formeel opgezegd

FC Eindhoven heeft de optie in het aflopende contract van aanvoerder Mawouna Amevor gelicht, de centrale verdediger ligt nu vast tot medio 2024. Verder heeft de club enkele aflopende contracten opgezegd volgens de geldende CAO bepalingen voor 1 april. Een formele opzegging betekent niet direct dat deze spelers de club gaan verlaten na dit seizoen.

De opties in de contracten van Moussa Sanoh, Pieter Bogaers en Maarten Peijenburg zijn niet gelicht. Daarnaast zijn de contracten van Youness Mokhtar en Nigel Bertrams formeel opgezegd. De club heeft zowel Collin Seedorf als Maarten Peijnenburg een voorstel tot contractverlenging gedaan.

Assistent-trainer Paul Beekmans gaat vanwege privéredenen zich voorlopig richten op een maatschappelijke carrière na dit seizoen en zal zijn contract niet verlengen.

Ook Cas Faber gaat de Blauwwitten verlaten. De middenvelder was in het bezit van een amateurcontract en stapt in de zomer over naar VV UNA.