Blauwwitten reizen af naar Dordrecht

Vrijdag reist FCE af naar Zuid-Holland voor de uitwedstrijd tegen FC Dordrecht. De wedstrijd tegen de huidige nummer 17 van de KKD zal plaatsvinden in het Matchoholic Stadion. De wedstrijd zal om 20:00 uur worden afgetrapt en staat onder leiding van scheidsrechter Michiel Allaerts.

De ploegen gaan met een verschillend gevoel de wedstrijd in. Afgelopen week hield FC Eindhoven met negen man knap stand tegen Heracles Almelo. In de wedstrijd tussen de nummers 2 en 3 van de competitie, maakte Evan Rottier na ruim een half uur voetballen de enige treffer van de wedstrijd. Beide ploegen waren de hele wedstrijd ongeveer even sterk, totdat de wedstrijd een knotsgekke wending kreeg. In de 74e minuut kreeg Evan Rottier een rode kaart te zien en maar liefst drie minuten later werd ook Charles-Andreas Brym van het veld gestuurd door scheidrechter Robin Gansner. In het laatste deel van de wedstrijd was de ploeg uit Almelo een stuk sterker en creëerde veel kansen. Maar onder andere Nigel Bertrams verrichtte meerdere mooie reddingen en wist zo zijn doel schoon te houden.

FC Dordrecht reisde af naar Kerkrade voor de uitwedstrijd tegen Roda JC. Lang stond er een 0-0 score op het scorebord, maar in de 80e minuut maakte Limbombe de 1-0 voor Roda JC. FC Dordrecht wist niet meer te scoren en liep dus tegen een nederlaag aan in Zuid-Limburg.

Eerder dit seizoen, tijdens de negende speelronde van de Keuken Kampioen Divisie, troffen beide clubs elkaar in het Jan Louwers Stadion. Na ruim een uur spelen kwamen de Blauwwitten op voorsprong door Jasper Dahlhaus. Voor een lange tijd leek dit ook de eindscore te worden, totdat Samuele Longo namens FC Dordrecht in de 95e minuut de gelijkmaker wist te scoren.

Terwijl FC Eindhoven op een keurige 3e plek staat, staat FC Dordrecht op een teleurstellende 17e plek. Deze transferperiode verwelkomden de Schapenkoppen 4 nieuwe spelers in de selectie en werd van twee spelers afscheid genomen. Eén van de spelers die vertrok is de clubtopscorer van FC Dordrecht, Aliou Baldé. De huurling van Feyenoord werd verkocht aan Lausanne-Sport in Zwitserland. Sahverdi Cetin, Abdallah Aberkane, Tim Receveur en Tidjany Touré zijn de nieuwe aanwinsten van FC Dordrecht.

Bij FC Eindhoven is Charles-Andreas Brym er niet bij vanwege een uitsluiting na zijn rode kaart tegen Heracles Almelo. Ook Evan Rottier kreeg een uitsluiting van twee wedstrijden. De club gaat in beroep, hierover later meer.

Eerder deze week gingen we langs bij Maarten Peijnenburg. De verdediger liep eerder dit seizoen een zware blessure op en zit inmiddels midden in zijn revalidatie. Bekijk het interview met de Boxtelnaar hieronder.