Van den Boomen: Zou graag nog een stap maken

Aanvoerder geeft aan niet te willen verlengen bij FC Eindhoven

Branco van den Boomen heeft aangegeven niet te willen verlengen bij FC Eindhoven. De club legde de middenvelder afgelopen week een verbeterd contractvoorstel voor meerdere seizoenen voor.

Van den Boomen keerde in de zomer van 2017 terug aan de Aalsterweg en tekende destijds een contract tot de zomer van 2020. Vorig seizoen scoorde hij 11 keer en zorgde hij 14 keer voor een assist. Dit zorgde voor veel interesse van andere clubs uit binnen- en buitenland.

Technisch manager Marc Scheepers: “Branco is een topspeler, die wil je niet zomaar kwijt. We hebben een voorstel bij Branco en zijn zaakwaarnemer neergelegd, met dit aanbod hebben we onze nek voor hem uitgestoken. We moeten zijn keuze om niet te verlengen respecteren. Hij heeft de wens uitgesproken om een stap hogerop te willen spelen, dat is zijn goed recht.”

Branco van den Boomen: “Ik ben blij met het vertrouwen vanuit de club, maar ik zou graag nog een stap willen maken. Als het niet mocht lukken blijf ik me volledig inzetten voor de Blauw-Witten.”