FC Eindhoven en supporters lanceren ludiek initiatief!

Tickets Buslijn 1909

English version below

Seizoen 111 voor de oudste club van voetbalstad Eindhoven, FC Eindhoven, staat voor de deur. FC Eindhoven heeft een ludiek en bijzonder supportersinitiatief omarmd. Geïnspireerd op een concept uit Duitsland, vertrekt de virtuele Blauw-Witte bus op 27 mei 19.09 uur van halte 1: het Jan Louwers Stadion. Een buskaartje voor Buslijn 1909 door het verhaal van FC Eindhoven is al verkrijgbaar voor €1,11. Een bedrag gebaseerd op de 111 jarige historie van de club.

De bus vertrekt woensdag 27 mei om 19.09 uur van halte 1, het Jan Louwers Stadion en rijdt vervolgens door het verhaal van FC Eindhoven. Door een busticket aan te schaffen krijg je toegang tot exclusieve video’s met nooit eerder vertoonde beelden van de Blauw-Witten. Bij elke halte kun je verhalen verwachten over FC Eindhoven. Interviews met (oud-)spelers, trainers, supporters, vrienden van Tranmere Rovers en andere Blauw-Witters. Een virtuele beleving voor elke FC Eindhoven supporter en voetballiefhebber. Na bestelling wordt een fysiek busticket thuisgestuurd.

Het is uiteraard mogelijk om per persoon meerdere tickets te kopen voor Buslijn 1909 om dit project en daarmee de club te steunen. De opbrengst van Buslijn 1909 gaat gedeeltelijk naar de club en gedeeltelijk naar supportersinitiatieven. Denk hierbij aan het verbeteren van de faciliteiten in het stadion, jeugdactiviteiten en maatschappelijke doeleinden.

Bij aanschaf van 25 bustickets ontvang je een exclusief ‘Buslijn 1909’-speldje! Let op! Er is een beperkte oplage beschikbaar, op=op! Deze speldjes zijn mede mogelijk gemaakt door een van onze sponsors.

Zelf een bijdrage leveren aan dit initiatief? Dat kan! Heb jij een speciaal verhaal over FC Eindhoven of beeldmateriaal uit het verleden? Mail dan naar communicatie@fc-eindhoven.nl.

Season 111 for the oldest club of football city Eindhoven, FC Eindhoven, is imminent. FC Eindhoven has embraced a fun and special supporters initiative. Inspired by a concept from Germany, the virtual Blue-White bus departs from stop 1: the Jan Louwers Stadium on 27 May 19.09. A bus ticket for Bus 1909 through the story of FC Eindhoven is already available for € 1.11. An amount based on the 111 year history of the club.

The bus drives through the story of FC Eindhoven. By purchasing a bus ticket you get access to exclusive videos with never before seen images of the Blue Whites. At every stop you can expect stories about FC Eindhoven. Interviews with (former) players, trainers, supporters, friends of Tranmere Rovers and other Blue Whites. A virtual experience for every FC Eindhoven supporter and other football fans. After ordering, a physical bus ticket will be sent home.

It is of course possible to buy multiple tickets per person for Bus 1909. The proceeds from Bus 1909 go partly to the club and partly to supporters’ initiatives. This includes improving the facilities in the stadium, youth activities and social purposes.

With the purchase of 25 bus tickets you will receive an exclusive ‘Buslijn 1909’ pin! Pay attention! There is a limited edition available! These pins are made possible by one of our sponsors.

Would you like to contribute to this initiative yourself? That is possible! Do you have a special story about FC Eindhoven or images from the past? Mail to communicatie@fc-eindhoven.nl